СЛОВО И ТЕЛО THE BODY WORD

главная страница программа выступлений 2006 мастер-классы 2006 концепция фестиваля Гостевая книга Русская версия 2005 English version 2005 фотоальбом 2005 "Притяжение" - Российский Вестник Контактной Импровизации
международный фестиваль современные формы танца, искусства импровизации и перформанса во взаимодействии с литературой

Sunniva Huglen

My research into movement is based on contemporary forms of dance and somatic practises. My dance work varies from improvisation to experimental work and projects on location -often in public spaces in the city. The essence of my practise is availability and awareness. Reality is the impulse-giving element. The question is how I read it and map it. I am no expert and are not attracted of perfection. To me it is not the outer form that is the most remarkable about life and body, but the inner dynamics that creates and maintain the form.

I see The BodyWord festival as a great possibility of meeting and redefine my work through an inter-subjective perspective, an opportunity I believe initiate a stimulating process. To research material and method via conversation, observation and demonstration/presentation outlines a dialogue -verbal as well as physical- crossing the lines of thought. Communication is a choice from where the reflections of how we understand reality can widen. I would like to take part of and share this approach of making distinctions and orientate experiences originated from a variety of intentions.

In my performance "Hungry for Experience" and the workshop "Thinking is Form" I would like to give examples of perceiving the body as place and the place as movement. I am excited to use this simple suggestion for further exploration in instant composition. The interplay between these elements will help to clarify final decisions and affect compositional choices. A live presentation of approximately 30 minutes length will incorporate associative and intuitive situations/sensations carrying and possibly rediscovering memories. My attitude is to get involved in the entire process at once and avoid trying to understand everything from the beginning. I can compare it with going for a walk to have a look around. This point of view invites images and qualities in relation to the surrounding elements. The intertwined component parts; the body, the place and the movement serve as a sensitive membrane where personal experience can pass through. The subject of composition occupies my consciousness while my preconscious insight undisturbed can fine-tune perception with responsiveness. In the unstable process of questioning and vary I can carefully misunderstand and unbend my language. As a consequence of the absence of or disregard for established principles the tendency  is to get lost which is of great value to me.

Суннива Хуглен

Мое исследование движения опирается на современные формы танца и на соматические техники. Работы, которые я создаю, очень разнообразны: от импровизаций до экспериментов и проектов в среде, часто это городское пространство, открытое публике. В основе моей техники – availavility (пригодность или наличие) и осознание. Реальность – тот источник, что дает импульс. Вопрос в том, как я ее прочитаю и спроектирую. Не будучи экспертом, я не стремлюсь к совершенному воспроизведению. Как в жизни, так и в теле меня привлекает не внешняя форма, а та внутренняя динамика, которая создает форму и поддерживает ее сохранение.

В своей работе «Жажда опыта» (“Hungry for Experience”) и воркшопе «Мышление - это форма» (“Thinking is Form”) я стремлюсь передать восприятие тела как пространства, а пространства - как движения. Мне интересно использовать эту простую мысль как основу для последующего погружения в сочинительство. Мое намерение – окунуться сразу в процесс, не боясь что-то упустить с самого начала. Я бы сравнила это с ознакомительной прогулкой. В отношении окружающего рождаются образы и проявляются характерные качества. То, что в нашем восприятии сплетено разъединяется. Тело, пространство и движение выступают как чувствительная мембрана, через которую пропускается личный опыт. Мое сознание занято тем, что я создаю, но незадействованное мной подсознание своей отзывчивостью настраивает мое восприятие. В ходе этого очень тонкого процесса я могу неправильно понять свой язык, сделать его жестким. В результате такого отсутствия или равнодушия к раз и навсегда установленным принципам можно потеряться. Именно это меня и привлекает.

Hosted by uCoz